Nowe podejście biur podróży do potrzeb i zainteresowań klientów.
Jeszcze jakiś czas temu wydawać by się mogło, że określenie "masowa turystyka" na stałe przywarło do biur podróży realizujących corocznie wypoczynek dla setek tysięcy turystów, że pewnego rodzaju personalizacja oferty, wprowadzenie elementu indywiduum do oferowanych produktów turystycznych, przy tej formule nie ma absolutnie prawa bytu.
Jeszcze jakiś czas temu wydawać by się mogło, że określenie "masowa turystyka" na stałe przywarło do biur podróży realizujących corocznie wypoczynek dla setek tysięcy turystów, że pewnego rodzaju personalizacja oferty, wprowadzenie elementu indywiduum do oferowanych produktów turystycznych, przy tej formule nie ma absolutnie prawa bytu. A jednak istnieje pewne pole do zagospodarowania i częściowej zmiany etykiety, która przykleiła się do biur podróży.
Znany już doskonale, tradycyjny model podróży coraz częściej ustępuje miejsce bardziej nowatorskim typom wycieczek. W katalogach największych polskich biur podróży, obsługujących tysiące turystów, pojawia się zupełnie nowy rodzaj oferty a do istniejących już programów wprowadzane są dodatkowe elementy.
Co roku w ofercie biur podróży można znaleźć takie niestandardowe programy, jak choćby turystyka rowerowa na Cyprze łącząca aktywny wypoczynek z możliwością poznania Cypru z perspektywy siodełka na jednej z tras liczących łącznie 170 km. Innym programem była dedykowana miłośnikom fotografii wycieczka na Maderę, odbywająca się pod czujnym okiem profesjonalnego fotografa służącego dobrą radą podczas wyjazdu i z wiedzy którego turyści mogą czerpać pełnymi garściami. Od jakiegoś czasu pozostają również dostępne, realizowane w stosunkowo kameralnych grupach wycieczki trekkingowe we Włoszech czy w Szwajcarii z możliwością zdobycia lodowców, przeznaczone dla nieco bardziej zaawansowanych turystów.
A więc już nie tylko tradycyjne zwiedzanie z pilotem w kilkudziesięcioosobowych grupach ale również specjalistyczne programy realizowane pod opieką wykwalifikowanych opiekunów powoli cieszą się coraz bardziej rosnącą popularnością, zdobywają uznanie w oczach turystów i coraz większy udział w ogólnej liczbie oferowanych wycieczek. Oczywiście tradycyjne programy w dalszym ciągu będą cieszyć się wielką popularnością. Z różnych względów, mocno zakorzeniona turystyka kulturowa o charakterze masowym, może być realizowana tylko w taki a nie inny sposób.
Aby jednak i taki produkt wyróżnić i uczynić bardziej atrakcyjnym, wprowadzane są ułatwienia mające na celu zachęcić również tych sceptycznie nastawionych turystów do udziału w programach. Noclegi tranzytowe, brak przejazdów nocnych, wycieczki autokarowe z możliwością powrotu samolotem, wycieczki objazdowe z kilkudniowym odpoczynkiem przeznaczonym na indywidualne zwiedzanie, wygodne noclegi w jednym hotelu stanowiącym bazę wypadową, bogata oferta fakultatywnych atrakcji czy w końcu specjalne programy wycieczek dedykowane dzieciom, pełne zabawy i nienachalnej edukacji.
Z pewnością nie jest to jeszcze rewolucja. To dopiero początek pewnego rodzaju ewolucji w opatrzonych już tradycyjnych programach wycieczek, dającej temu segmentowi turystyki nieco inny wymiar. Analiza rynku: konkurencji, zmieniających się tendencji, zachowań konsumentów i ich procesów decyzyjnych, przez biura podróży wyraźnie wskazuje, że nowe, nawet z pozoru niewiele znaczące elementy, są w stanie przyciągnąć zarówno stałych jak i nowych klientów a tym samym ugruntować pozycję biura na bardzo konkurencyjnym rynku, jako podmiotu nie stroniącego od wprowadzania nowych rozwiązań i ulepszania oferowanego produktu turystycznego.
Autor arykułu: Tomasz Nowik Artykuł przygotowany przez serwis www.travelzone.pl - jednego z największych internetowych multiagentów turystycznych oferujących rezerwacje wycieczek last minute online największych polskich biur podróży w zawsze jednej najniższej |
« Tunezja Djerba – naprawdę warto! Jak znaleźć dobre połączenia lotnicze? »